Jeśli jesteś właścicielem lub pracownikiem firmy, który dba o regularne publikowanie webcastów, to doskonale wiesz, że mają one realny wpływ na pozyskiwanie odbiorców. A może jeszcze nie wiesz, czym są webcasty, a tym bardziej czy potrzebujesz je transkrybować? Zacznijmy więc krótko od tego, co to właściwie jest webcast.

Czym są webcasty?

Webcast to nic innego jak transmisja internetowa odbywająca się w czasie rzeczywistym online. Najprostszym przykładem znanym każdemu, choćby tylko ze słyszenia, są transmisje meczów, które czasami można obejrzeć w sieci na żywo. Czyż nie ma to wpływu na powiększenie grona odbiorców danego meczu? Oczywiście, że tak! Nie każdy ma dostęp do określonego kanału, na którym emitowany jest mecz. Nie każdy też jest w domu podczas rozgrywki na żywo. Podobnie będzie z webcastami Twoich treści. Domyślam się, że tworząc własne webcasty, pragniesz dotrzeć do jak największej grupy odbiorców. Zastanów się więc, jakie informacje chcesz umieścić w swoich webcastach i w jakich mediach chcesz je udostępniać.

O czym mogą być firmowe webcasty?

To już zależy od Ciebie. To Ty decydujesz, jakie treści chcesz przekazać swoim odbiorcom i jakie media do tego celu wybierzesz. Możesz prowadzić transmisje internetowe na temat wykorzystywania swoich produktów czy usług, możesz również prezentować je od razu pod kątem sprzedażowym. A może warto pomyśleć o tym, by wejść w interakcję z widzami i na bieżąco odpowiadać na ich pytania? Stworzysz wówczas webcastową wersję FAQ, którą później możesz transkrybować do formy pisemnej i umieścić na swojej stronie internetowej.

Po co transkrybować webcasty?

Transkrypcja nagrań Twoich webcastów pozwoli Ci na umieszczenie ich w formie tekstowej na stronie internetowej, dzięki czemu będziesz mógł zwiększyć zainteresowanie użytkowników i wyszukiwarek internetowych wartościowymi treściami. Pamiętaj, że podczas transmisji internetowej może dojść do usterek technicznych bądź zakłóceń transmisyjnych, które uniemożliwią Twoim odbiorcom zapoznanie się z Twoimi treściami. Warto pomyśleć o transkrypcji nagrań, które pozwolą Ci przekazać użytkownikom pełny materiał informacyjny na temat Twoich produktów czy usług.

Dodatkowa korzyść z transkrypcji webcastów

Wykonanie transkrypcji nagrania Twojego webinarium pozwoli Ci uzyskać przewagę konkurencyjną. Mając do dyspozycji transkrypcję swojego seminarium internetowego, będziesz mógł pomyśleć o opublikowaniu go w formie tekstowej, dzięki czemu dotrzesz do większej ilości odbiorców swoich treści. Transkrypcja webcastów pozwoli na wykonanie tłumaczenia przekazu na inne języki i udostępnienia go dla szerszej publiczności. Wszystkie te działania mają wydźwięk stricte marketingowy. Dzięki zastosowaniu transkrypcji webcastów masz szansę realnie dotrzeć do większej grupy odbiorców, a to z kolei przyczyni się do powiększenia Twojej grupy klientów.