Czyli krótki poradnik dla przyszłych freelancerów. Wykonywanie transkrypcji nagrań w ostatnim czasie stało się coraz bardziej popularną i atrakcyjną formą pracy w domu. Powoli zaczyna być to konkurencyjny rynek, dlatego warto pomyśleć o doskonaleniu swoich umiejętności i realnym podnoszeniu wartości swojej pracy.
Stabilna i satysfakcjonująca kariera
Zacznijmy od podstaw. Transkrybent to freelancer. Zatem to on sam jest sobie szefem i sam ustala swój grafik pracy. Jest to pewnego rodzaju praca biurowa, której nie trzeba jednak wykonywać w sztywno przyjętych ramach czasowych typowych dla pracy stacjonarnej. Popularność korzystania z transkrypcji nagrań wzrasta, zatem staje się to powoli stabilny rynek dający realne zatrudnienie i często niemałe pieniądze. A gdzie tu satysfakcja? U jednych będzie umotywowana zarobkiem na odpowiednim poziomie, a u innych różnorodnością realizowanych projektów, a co za tym idzie – brakiem nudy.
Jak osiągnąć cel i stać się cenionym transkrybentem?
Znacie takie powiedzenie: „praktyka czyni mistrza”? Nie inaczej jest w tym wypadku. Im więcej godzin przepracujesz na słuchawkach, przekształcając usłyszane słowa na tekst pisany, tym lepiej i szybciej będą Ci szły realizacje kolejnych projektów. Tematy są różne, niekiedy słownictwo specjalistyczne daje w kość, nie mówiąc już o zakłóceniach bądź kiepskiej jakości nagraniach. Żeby jednak osiągnąć cel, trzeba zmierzyć się z wyzwaniem. Wykonuj kolejne projekty, transkrybuj nagrania, a z każdym kolejnym będziesz lepszy. Nie bój się też nie wiedzieć. Google pomogą.
Kto jest klientem i jak do niego podejść?
Kim są ludzie poszukujący transkrybentów? Najczęściej są to kancelarie prawne, instytuty badawcze oraz różnego rodzaju podmioty organizujące konferencje. Ale nie tylko. Do osób szukających transkrypcji nagrań należą również studenci. Niezależnie od tego, kto jest Twoim klientem, warto zadbać o utrzymanie odpowiedniego kontaktu. Innymi słowy – zachowaj profesjonalizm. Bądź konkretny, informuj o wszystkim klienta, zadbaj o to, by czuł się komfortowo, dowiedz się, czy nie ma jakichś pytań lub wątpliwości co do wykonania transkrypcji. I koniecznie bądź dokładny. Dobra transkrypcja to solidny i profesjonalny materiał, który przekazujesz klientowi i za który otrzymujesz wynagrodzenie. Sprzedajesz usługę, zadbaj więc o jej odpowiedni poziom wykonania.