Blog ekspercki. Brzmi bardzo szumnie, nieprawdaż? A jednak warto się nad tym zagadnieniem na moment pochylić. Zadaniem bloga eksperckiego jest dzielenie się posiadaną wiedzą i doświadczeniem, dzięki czemu wpływa on na rozwój prowadzonego biznesu. Freelancer, który się na to zdecyduje, może naprawdę wiele zyskać. Co dokładnie?
SEO i pozycjonowanie strony
To jedna z podstawowych kwestii w świecie Internetu. Niemalże w każdej dziedzinie można znaleźć rzesze freelancerów realizujących poszczególne zlecenia. W tym gąszczu informacji, stron internetowych i specjalistów łatwo zaginąć. Dlatego tak istotnym jest odpowiednie pozycjonowanie witryny i regularne publikowanie wartościowych treści. Jeżeli wyszukiwarka Google spojrzy na nas łaskawym okiem, wówczas i klientom łatwiej będzie odnaleźć właśnie naszą stronę podczas poszukiwania konkretnej usługi.
Wizerunek eksperta i marka własna
No dobrze, jeżeli już klient trafił na naszą stronę, to właściwie dlaczego ma się zdecydować na to, by skorzystać z naszych usług, skoro specjalistów w tej dziedzinie jest wielu? Prowadzenie bloga eksperckiego i dzielenie się posiadaną wiedzą pokazuje czytelnikom, że znamy się na rzeczy, jesteśmy także otwarci na pytania i poszukiwanie odpowiednich rozwiązań. Zyskujemy dzięki temu zaufanie potencjalnych klientów, którzy chętniej decydują się na rozpoczęcie współpracy. Warto mieć jednak na uwadze, że istotną rolę odgrywa jakość publikowanych treści. Tylko dobre, merytoryczne artykuły mogą stać się podstawą bloga eksperckiego.
Dostęp do darmowych informacji
W dzisiejszym świecie to bardzo cenna rzecz – dzielić się informacjami i doświadczeniem bezpłatnie. Przecież nie ma nic za darmo! A jednak. Pozornie wydawać by się mogło, że należy pilnie strzec posiadanej wiedzy, aby nie dawać szansy rozwoju konkurencji. A właściwie dlaczego nie? Czy wiecie, że z potencjalnymi konkurentami również można współpracować? Blog ekspercki otwiera pole do nawiązywania nowych kontaktów, a co za tym idzie, pojawiania się nowych możliwości rozwoju i współpracy, czasami zupełnie nieoczekiwanych.
Czy warto więc prowadzić bloga eksperckiego? Jeżeli robimy to z pasją, to z pewnością tak. Należy jednak pamiętać o tym, by publikowane treści były solidnie przygotowane. Dzięki temu wpływają na wiarygodność freelancera, a co za tym idzie – promują naszą działalność i pomagają w pozyskiwaniu nowych klientów.